لطفا صبر کنید

دکتر محسن امانی

جراح و متخصص گوش، حلق و بینی ـ جراح سر و گردن ـ فلوشیپ آندوسکوپی سینوس

 

جدیدترین متد جوانسازی صورت

لیفت صورت جزو عمل های زیبایی صورت محسوب می شود که به عمل جوانسازی صورت، شهرت یافته است. در این مطلب با بهترین روش جوانسازی و لیفت صورت آشنا خواهید شد تا تمامی سوالات و ابهاماتی که در ذهن خود دارید، رفع شود.
در برخی از افراد با بالاتر رفتن سن یا دیگر عوامل، شاهد شل شدن پوست صورت هستیم. در جراحی لیفت صورت، جراح شما با نهایت هنر و دقت، پوست افتاده را اصلاح کرده و نیز خطوط پیری را از روی چهره پاک می‌کند.

لیفت صورت چیست

♾️ لیفت صورت همانطور که از نامش پیداست، عبارت است از جوانسازی و رفع افتادگی پوست صورت. جراحی لیفت صورت؛ جزو جراحی های رایج زیبایی می باشد که (به عنوان Rhytidectomy شناخته می شود). Rhytidectomy، واژه کلی برای هر عمل جراحی است که علائم پیری در صورت یا گردن شما را با تغییر موقعیت یا برداشتن پوست و چربی اضافه بهبود می بخشد. (در واقع برای بهبود علائم قابل مشاهده پیری، مثل: شل شدن پوست، و افتادگی آن، در صورت و گردن انجام می شود). 
+ باید خاطرنشان کرد که در حال حاضر روش روش لیفت صورت وجود دارد، بنابراین مهم است که با جراح خود در مورد اینکه چه روشی برای شما مناسب تر است صحبت کنید.

مزایا جراحی لیفت صورت

♾️ از مزیت های اصلی انجام این روش؛ می توان به ماندگاری آن و رفع علائم پیری که باعث کاهش اعتماد بنفس و ایجاد ناراحتی در بعضی افراد می شود، اشاره کرد.  
مواردی که لیفت صورت می تواند آنها را برطرف سازد، عبارتند از:
- شل شدن و افتادگی پوست صورت
- خطوط عمیق یا چین و چروک بین بینی و گوشه های دهان
- چربی صورت که افتاده یا کم شده است.
- افتادگی پوست روی گونه ها و یا فک (به عنوان غبغب شناخته می شود).
- پوست شل و چربی اضافی در گردن که به صورت "غبغب دوم" دیده می شود.

    💡️توجه

+ توجه داشته باشید لیفت صورت یک جراحی ترمیمی زیبایی در نظر گرفته می شود و نمی تواند به طور کلی و اساسی ظاهر شما را تغییر دهد یا روند پیری را متوقف کند. 
+ همچنین نمی تواند چین و چروک های سطحی، آسیب های ناشی از آفتاب سوختگی، لک ها و رنگ پوست شما را درمان کند. 
+ لیفت صورت جراحی منحصر به فرد می باشد که برای هر فرد با توجه به صورت و اهداف او متفاوت است.

انواع روش های لیفت صورت

♾️ لیفت صورت انواع مختلفی دارد؛ از روش های خانگی گرفته تا هایفوتراپی و جراحی. اما بهترین روش جوانسازی و لیفت صورت که ماندگار هم هست، جراحی لیفت صورت می باشد. 

جراحی لیفت صورت

 ♾️ جراحی چندین روش مختلف دارد که بسته به هدف شما از عمل و ناحیه ای که باید لیفت شود، دارد. این روش ها عبارتند از:

لیفت صورت با جراحی

♾️ این روش شامل ایجاد برش هایی در اطراف گوش، خط رویش مو و پایین چانه است. جراح گوش و حلق و بینی، پوست شما را از بافت های زیرین جدا کرده و عضلات و سایر ساختارهای صورت و گردن شما را محکم می کند. همچنین در صورت نیاز، چربی اضافی گردن و غبغب شما را نیز برمی دارد. سپس جراح پوست را به صورت طبیعی روی صورتتان قرار می دهد و در مرحله بعد پوست اضافی را برمی دارد. این جراحی به طور کلی برای افرادی که به دنبال رفع افتادگی متوسط تا شدید صورت هستند، توصیه می شود.

    ♾️ لیفت صورت SMAS

(ریتیدکتومی SMAS): این جراحی روی دو سوم پایین صورت شما تمرکز دارد. در این عمل، جراح عضلات شما را سفت می کند و پوست یا چربی اضافی گونه ها و پایین صورت شما را برمی دارد.

    ♾️ لیفت صورت عمیق

در این روش به صورت کلی، به طور همزمان چندین ناحیه از صورت شما مورد جراحی قرار می گیرد.

    ♾️ لیفت وسط صورت

این جراحی، ناحیه گونه صورت شما را تارگت قرار می دهد. جراح موقعیت چربی گونه را تغییر داده و پوست ناحیه گونه را سفت می کند.

    ♾️ مینی لیفت

جراحی های مینی لیفت روی لیفت پایین صورت و گردن شما تمرکز دارد. این جراحی نسبت به سایر جراحی های لیفت صورت، سریعتر و کم تهاجمی تر است. جراحان معمولا مینی لیفت را به افرادی که جوانتر هستند و تنها علائم اولیه افتادگی صورت را دارند، توصیه می کنند.

چه عمل هایی همزمان با لیفت صورت می تواند انجام شود

♾️ در بسیاری از موارد، افرادی که لیفت صورت انجام می دهند، همزمان با جراحی لیفت صورت، سایر روش ها را نیز انجام می دهند، از جمله:
- تزریق چربی
- بلفاروپلاستی (جراحی پلک)
- رینوپلاستی (جراحی بینی)
- پروتزهای صورت
- لیفت ابرو
- جوانسازی خط فک
- لایه برداری 
- جوانسازی پوست با لیزر

کاندیدای مناسب جراحی لیفت صورت

♾️ افرادی که شرایط زیر را داشته باشند، کاندیدای مناسبی برای جراحی لیفت صورت هستند:
- از نظر جسمی سالم بوده و هیچ بیماری خاصی ندارند که بر توانایی بدنشان برای بهبودی تاثیر بگذارد.
سیگار نمی کشند.
- از نظر روحی روانی سالم بوده و انتظارات واقع بینانه ای از نتایج لیفت صورت دارند.
- بهترین کاندیدهای جراحی لیفت صورت، اشخاصی هستند که علائم پیری در صورتشان دارند؛ اما همچنان خاصیت ارتجاعی پوستشان را حفظ کرده اند، مثلا افراد بین 30 تا 60 سال.

    🟡️ آمادگی قبل از جراحی لیفت صورت (ریتیدکتومی)

برای آماده شدن برای جراحی لیفت صورت، جراح شما امکان دارد که تقاضای انجام موارد زیر را از شما داشته باشد:
🔹️انجام آزمایش خون و یا معاینه پزشکی
🔹️مصرف داروهای خاص یا تنظیم داروهای فعلی
🔹️استفاده از محصولات مراقبتی خاص برای پوست صورت
🔹️قطع مصرف سیگار
🔹️اجتناب از برخی غذاها و نوشیدنی ها
🔹️قطع مصرف آسپرین و داروهای ضد التهاب خاص، زیرا این داروها می توانند خونریزی را افزایش دهند
🔹️قطع مصرف مواد مخدر 

    🔵️ آمادگی قبل از جراحی لیفت صورت (ریتیدکتومی)

🔹️پیروی دقیق از دستورالعمل هایی که جراح قبل از جراحی به شما میدهد بسیار مهم است. رعایت این نکات به روند جراحی و بهبودی بعد از آن کمک شایانی می کند.
🔹️همچنین باید کسی شما را بعد از جراحی به خانه برگرداند. به علاوه بهتر است فردی حداقل برای ۴۸ ساعت اول بعد از جراحی کنار شما بماند. بعد از لیفت صورت باید مرخصی بگیرید و استراحت کنید
🔹️آماده سازی محل استراحت در منزل؛ مثلا داشتن:
🔹️گاز استریل، حوله های تمیز و دستمال های تمیز
🔹️تلفن همراه یا تلفن ثابت که در دسترس شما باشد، به خصوص زمانی که در حال استراحت هستید.
🔹️پماد یا کرم هایی که جراح تجویز کرده است.
🔹️وسایلی برای سرگرمی در حین استراحت، مانند مجله، کتاب یا بازی های دستی
🔹️لباس های گشاد و راحت دکمه دار
🔹️دماسنج برای چک کردن تب
🔹️یخ (فقط در صورتی که جراح توصیه کرده باشد)

مراحل جراحی لیفت صورت (ریتیدکتومی)

مراحل جراحی لیفت صورت (ریتیدکتومی)

جراحی لیفت صورت شامل مراحل مختلفی است که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم:
بیهوشی 
🔷️ جراحی لیفت صورت با بیهوشی عمومی (بیهوش شدن کامل) یا با تزریق آرامبخش داخل وریدی انجام می‌گیرد. جراح شما بهترین روش را با توجه به شرایط شما و نوع جراحی به شما پیشنهاد خواهد کرد.
ایجاد برش 
🔷️ برش‌های جراحی بسته به نوع لیفت صورت در نواحی زیر ایجاد می‌شود: خط رویش مو در ناحیه گیجگاه، اطراف گوش، پایین پوست سر، زیر چانه، داخل دهان.
+ اندازه برش‌ها نیز با توجه به نوع لیفت صورت متفاوت خواهد بود. جراح شما قبل از جراحی تمام این موارد را با شما در میان می‌گذارد.
+ لیفت صورت به طور کلی شامل جابجایی یا برداشتن پوست اضافی و یا چربی صورت و همچنین سفت کردن عضلات صورت است. بسته به نوع لیفت صورت، جراح شما ممکن است فقط یکی از این کارها را انجام دهد یا همه آن‌ها را با هم انجام دهد. در مورد جزئیات این فرآیند حتما قبل از جراحی با جراح خود صحبت کنید.
بستن و بخیه برش‌ها
🔷️ پس از انجام عمل، جراح برش‌ها را با یکی از روش‌های بخیه‌های قابل جذب، بخیه‌هایی که بعد از چند روز باید کشیده شوند و یا چسب مخصوص پوست، می‌بندد. 

    💰️ هزینه جراحی لیفت صورت

هزینه لیفت صورت تنها با مشاوره با جراح پس از معاینه شما می تواند به طور دقیق معین شود؛ زیرا تعیین هزینه آن اول از همه به مهارت جراح و تجربه آن،‌ میزان افتادگی و شلی پوست، تجهیزات مورد نیاز برای انجام عمل و … بستگی دارد.

در آخر
♾️ جراحی لیفت صورت که یکی از عمل های زیبایی در افراد است، سبب بهبود پوست شل و افتاده صورت می شود. دقت کنید که این عمل باید توسط جراح ماهر و باتجربه صورت گیرد تا بتوان از نتایج آن رضایت کامل را داشت.

Copy right © 2022 | Powered by sitemaan.com